Chambers Review
Provided by Chambers
Intellectual Property - France
What the Team is Known For
The law firms Candé-Blanchard-Ducamp and Plasseraud Avocats merged in 2025 to create Plasseraud IP Avocats. The law firm is a respected domestic IP boutique advising clients on trade mark and copyright mandates. The law firm is retained by high-profile domestic and multinational companies from the luxury goods and fashion sectors to assist with infringement proceedings. Clients also benefit from the team's experience handling anti-counterfeiting and unfair competition cases.
Strengths
Plasseraud IP Avocats is a very well-prepared boutique firm.
They achieve very good results, and it is impressive how skilled they are in negotiations.
Notable practitioners
Julien Blanchard assists with trade mark and copyright infringements and unfair competition mandates. He is regularly sought after by clients from the luxury goods and fashion sectors. The law firms Candé-Blanchard-Ducamp and Plasseraud Avocats merged in 2025 to create Plasseraud IP Avocats.
À propos de l’équipe
Les cabinets d’avocats Candé-Blanchard-Ducamp et Plasseraud Avocats ont fusionné en 2025 pour créer Plasseraud IP Avocats. Le cabinet d’avocats est un cabinet boutique de propriété intellectuelle nationale respecté, qui conseille ses clients sur les mandats en matière de marques et de droits d’auteur. Le cabinet d’avocats est engagé par des entreprises nationales et multinationales de premier plan des secteurs du luxe et de la mode pour l’aider dans les procédures de contrefaçon. Les clients bénéficient également de l’expérience de l’équipe dans le traitement des dossiers de lutte contre la contrefaçon et la concurrence déloyale.
Points forts
Plasseraud IP Avocats est un cabinet boutique très bien préparé.
Ils obtiennent de très bons résultats et il est impressionnant de voir à quel point ils sont habiles à négocier.
Avocats notables
Julien Blanchard intervient dans le cadre de mandats de contrefaçon de marques et de droits d’auteur et de concurrence déloyale. Il est régulièrement sollicité par des clients des secteurs du luxe et de la mode. Les cabinets d’avocats Candé-Blanchard-Ducamp et Plasseraud Avocats ont fusionné en 2025 pour créer Plasseraud IP Avocats.